Ekoznačenie
7. júna 2024

Green labeling

Green labeling, známe aj ako ekoznačenie, je systém označovania produktov a služieb, ktoré spĺňajú vopred stanovené environmentálne kritériá. Tieto kritériá sa týkajú celého životného cyklu produktu, od jeho výroby a používania až po jeho likvidáciu. „Green labeling“ neznamená len to, že produkt je vyrobený z recyklovateľných materiálov …

Čítať viac
Green Rinsing vs greenwashing
10. júna 2024

Green Rinsing

Green rinsing je marketingová stratégia, pri ktorej spoločnosti prezentujú svoje produkty, služby alebo celkovú značku ako ekologicky zodpovednejšie, než sú v skutočnosti. Tento prístup je často používaný na získanie priazne spotrebiteľov, ktorí uprednostňujú udržateľné a ekologické možnosti. Green Rinsing využíva zavádzajúce alebo nepresné tvrdeni …

Čítať viac
Greenhushing firiem
7. júna 2024

Greenhushing

Greenhushing je pojem, ktorý označuje situáciu, keď organizácie úmyselne zatají alebo minimalizujú informácie o svojich ekologických iniciatívach alebo udržateľných praktikách. Tento termín je protikladom k „ greenwashingu „, kde firmy neoprávnene prezentujú svoje produkty alebo služby ako ekologické s cieľom získať výhodu na trhu. Najčast …

Čítať viac
Prémiová cena greenium
9. mája 2024

Greenium

Greenium je finančný termín, ktorý predstavuje prémiovú úrokovú mieru spojenú s investovaním do ekologicky udržateľných alebo „zelených“ projektov a dlhopisov. Toto prémium je vyjadrením vyššej hodnoty, ktorú trh pripisuje investíciám s pozitívnym vplyvom na životné prostredie v porovnaní s tradičnými investíciami. V podstate, greenium …

Čítať viac
Greenshifting praktiky
7. júna 2024

Greenshifting

Greenshifting, fenomén s nádychom irónie, sa týka marketingovej stratégie, ktorá presúva zodpovednosť za ochranu životného prostredia z firiem na plecia spotrebiteľov. Namiesto aktívnych krokov k udržateľnosti zo strany spoločností sa tak kladie dôraz na individuálne správanie zákazníkov. Ide o ďalší pojem, ktorý sa spája s populárnou témou greenwa …

Čítať viac
Greenwashing
7. júna 2024

Greenwashing – čo to je?

Greenwashing je marketingová stratégia, ktorú firmy používajú na vytvorenie falošného dojmu, že ich produkty, služby, alebo celá firma sú ekologické a šetrné k životnému prostrediu. Cieľom je zlákať spotrebiteľov, ktorí sa snažia robiť zodpovedné nákupy a uprednostňujú ekologické alternatívy. Ako firmy greenwashing robia: Nepravdivé alebo zavádzajúce …

Čítať viac
Hore